Karosárna Heisig - Pozor na „lovce nehod“


Karosárna Heisig - Pozor na „lovce nehod“

Poradíme vám na co si dát pozor a co očekávat v případě problémů

Pozor na „lovce nehod“

Jsou to firmy, které se zpravidla objeví jako první u autonehody. Prezentují se jako nehodová asistenční služba a nabídnou poškozeným pomoc s vyřízením pojistné události, odtahem poškozeného vozidla, zapůjčením náhradního vozidla a zprostředkují opravu poškozeného vozidla. A to vše „zdarma“! Jeví se to jako skvělá báječná služba. Účastníci nehody jsou zpravidla stresováni vzniklou situací a rádi tuto pomoc přijmou. Má to však několik ale:

  1. odtah vozidla, který je poškozenému nabídnut je většinou velmi předražený a pojišťovny fakturovanou cenu neakceptují v plné výši
  2. za zapůjčené náhradní vozidlo je účtováno mnohem více, než je obvyklé a pojišťovny fakturovanou cenu neakceptují v plné výši
  3. oprava poškozeného vozidla se většinou uskuteční u velmi nekvalitního opravce, a to z důvodu, že cena za opravu je zde značně nižší než u kvalitního opravce. Na pojišťovnu se však předkládá faktura s cenou ve výši, jakou by si účtoval autorizovaný servis. Rozdíl v ceně jde do kapsy firmě, která pro vás zařizuje vše „ zdarma“. Jejich výdělek je na úkor kvality opravy vašeho vozidla.
  4. vyskytují se případy a nejsou to výjimky, kdy dochází k podvodu s náhradními díly. Při opravě budou použity díly z autovrakoviště, ale na faktuře pro pojišťovnu budou uvedeny díly originální. Rozdíl v ceně těchto dílů je značný a jde opět do kapsy firmy, která pro vás zařizuje vše „zdarma“. Vy však na svém vozidle místo nového originálního dílu máte díl použitý z autovrakoviště
  5. pokud je autonehoda komplikovaná, může se také stát, že se firmě, která u nehody naslibuje zařídit vše za poškozené, nebude chtít řešit komplikovaný případ a rozhodne se vyúčtovat si s pojišťovnou pouze zapůjčení náhradního vozidla a odtažení vozidla do servisu ( to jsou položky na nichž si vydělá víc než dost). Havarované vozidlo poškozenému vrátí neopravené a více se o vyřízení pojistné události nestará

Podtrženo a sečteno, účastník dopravní nehody je takovouto firmou dokonale obrán a jako „bonus“ má velmi nekvalitně opravené své vozidlo. Nekvalitní oprava vozidla má potom negativní vliv na prodejnost a cenu při prodeji.
Často mají tyto případy dohru u soudu. Účastníky nehody to stojí hodně nervů, času a peněz, protože rozdíly, které pojišťovny těmto firmám nezaplatí firmy vymáhají soudně právě po účastnících nehody.

Jak předejít tomu aby vás obrali „lovci nehod“?

  1. pokud máte servis, kam pravidelně jezdíte se svým vozidlem, volejte v případě nehody přímo tam. Pakliže je to seriózní firma, zajistí vám vše potřebné:
    • Odtažení vozidla z místa nehody
    • Zapůjčení náhradního vozidla
    • Nahlášení a vyřízení pojistné události
    • Opravu poškozeného vozidla
  2. pokud nemáte servis, se kterým již máte zkušenosti, tak volejte na svou pojišťovnu. Každá pojišťovna má pro své klienty zřízeny asistenční služby. Volejte proto na pojišťovnu především pro zajištění odtahu vozidla z místa nehody. Servis si pak vybírejte v klidu raději sami dle svých zkušeností nebo podle doporučení známých, spolupracovníků apod. Nenechejte se vmanipulovat pojišťovnou do smluvního servisu, který vám doporučí a vy s ním nemáte zkušenosti.
  3. pokud je vaše vozidlo přeci jen opravováno v servise, který neznáte, tak je nezbytné tento servis osobně navštívit a přesvědčit se jakým způsobem oprava probíhá. Po skončení opravy požadujte, aby vám byly ukázány poškozené díly z vašeho vozidla, které byly nahrazovány novými díly.Vždy požadujte po opravci doklad o opravě. Nenechte se odbýt tím, že doklad bude zaslán na pojišťovnu. Opravce je povinen jeden doklad poslat na pojišťovnu ( v případě, že se pojistná událost řeší krycím dopisem) a jeden doklad předat vám jako majiteli vozidla. Vždy požadujete, aby doklad o opravě obsahoval rozpis práce a materiálu.

Zpět do poradny »

Karosárna Heisig, Karviná Karosárna Heisig, Karviná Karosárna Heisig, Karviná Karosárna Heisig, Karviná